ARDİM konulu 52. Copy Break Yarışması'nın ödülleri dağıtıldı

-
Aa
+
a
a
a

Reklam Yaratıcıları Derneği tarafından düzenlenen ve ARDİM'in (Açık Radyo Deprem İletişim Merkezi) reklamveren olduğu "Deprem" konulu 52. Copy Break Yarışması oldukça yoğun bir ilgiyle karşılaştı.

Yarışmada, Deprem Yasası'nın Meclis'ten çıkması için kamuoyu yaratmaya yönelik ilanlar hazırlayan katılımcılar, her zaman olduğu gibi yine kıyasıya rekabet ettiler. Ersin Salman başkanlığında toplanan ve Gürhan Ertür, Haluk Mesci, Hulki Aktunç, Haydar Ergülen, Zeynep Karafakioğlu, Metin Karaşahin, Serdar Benli, Günseli Özen Ocakoğlu ve Bülent Fidan'dan oluşan jürinin uzun süren değerlendirmesi sonucunda, ilk üç dereceyi aşağıdaki reklam yaratıcıları paylaştı:1. Taylan Dutluoğlu, Reklam Yazarı, Güzel Sanatlar Saatchi&SaatchiSelma Harman, Reklam Sanat Yönetmeni, Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi 2. Tarkan Çeper, Reklam Yazarı, Karya ReklamEvrensel Belgin, Reklam Sanat Yönetmeni, Araştırma Görevlisi-Bahçeşehir Üniversitesi3. Ebru Adıgüzel, Reklam Yazarı, EMA ReklamSertuğ Bezmez, Reklam Sanat Yönetmeni, HiperaktifARDİM Amblem Logosu;Göksel Karakoç, Reklam Sanat Yönetmeni, Mart MatbaaErsin Kahraman, Reklam Sanat Yönetmeni, Mart Matbaa

Mansiyonlar;İlhami Duman - Alpay Gümrükçü / STARSAysun Bolten - Banu Kiremitçi / Consept - Link McCANNOrçun Alçın - Emrah Meşhur / TBWA

52. Copy Break Yarışması'nda dereceye giren reklam yaratıcıları, Copy Break sponsorları Milliyet, Adel Kalemcilik, TNN.NET, Eczacıbaşı Sağlık Hizmetleri, Marketing Türkiye ve Reklamcılık Vakfı tarafından verilen ödüllerini aldılar.

ARDİM yetkilisi Gürhan Ertür, RYD Başkanı Metin Karaşahin, Copy Break Jüri Başkanı Ersin Salman ve RYD Genel Seketeri Bülent Fidan tarafından ödüllerin dağıtıldığı törende bir konuşma yapan Ersin Salman, reklamcı olarak sosyal kampanyalara destek verilmesinin bir sorumluluk olduğunu ve bundan sonraki Copy Break konularının da bu doğrultuda belirleneceğini belirtti.

Bilgi İçin : Mercek Halkla İlişkiler, Firuzan Eren 0212 274 30 70, [email protected]

Reklam Yaratıcıları Derneği: http://www.ryd.org.tr

Dereceye Giren Çalışmalar
1
Taylan DutluoğluReklam YazarıGüzel Sanatlar Saatchi&SaatchiSelma HarmanReklam Sanat YönetmeniGüzel Sanatlar Saatchi&Saatchi
2 3
Tarkan ÇeperReklam Yazarı Karya Reklam Evrensel BelginReklam Sanat YönetmeniBahçeşehir Üniversitesi Araştırma Görevlisi
Ebru AdıgüzelReklam YazarıEma Reklam Sertuğ BezmezReklam Sanat YönetmeniHiperaktif
ARDİM Amblem Logosu;
Göksel KarakoçMart MatbaaReklam Sanat YönetmeniErsin KahramanMart MatbaaReklam Sanat Yönetmeni
Mansiyon Alan Çalışmalar
İlhami DumanAlpay GümrükçüStars
Aysun BoltenConceptBanu KiremitçiLink McCann
Orçun AlçınEmrah MeşhurTBWA

* * *

Yarışma öncesi 52. COPY BREAK Brifi:UNUTMAYIN! DEPREM, 17 AĞUSTOS 2003'TEToplum olarak kötü bir huyumuz var. Unutkanlık... Her kötü şeyi çabucak unutuyoruz. Belki de bu, iyiye olan inancımız ve beklentilerimiz yüzünden. Ancak unutmamamız, sürekli ve dehşetle aklımızda tutmamız gereken bir şey var, hayatımızla ilgili: Deprem...

1999 Ağustos'unda yaşadığımız Gölcük merkezli büyük deprem sonrasında, sanki depremi artık hayatımızdan çıkarmışız gibi hemen unuttuk ve günlük sorunlarımıza daldık. Oysa, doğrudan Başbakan'a bağlı Ulusal Deprem Konseyi, bir yıl önce yazdığı raporla nasıl da büyük bir tehlike içinde olduğumuzu ortaya koydu. Üstelik bu rapor onca zamandır rafta duruyor. Raporda, beklenen İstanbul depreminin sonuçlarının, altından kalkılamayacak yaralar açacağı tüm ayrıntılarıyla belirtiliyor.

Deprem sorununa karşı resmi kurumlar yanı sıra bir çok sivil toplum kurumu da sürekli çalışıyor. Bu oluşumlardan biri de Açık Radyo Deprem İletişim Merkezi. Kısa adı ARDİM olan bu merkez, her konuda afet bölgelerine yardımcı olmak ve gereksinimlerle olanaklar arasında köprü oluşturmak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor.

Sonuç olarak, depreme karşı pek çok önlem alınması gerekiyor. Ancak, önlemler ve çabalar, resmi engellerle karşılaşıyor. Bu nedenle, resmi engelleri ortadan kaldıracak ilk çözümün yine resmi bir makamdan gelmesi gerekiyor: TBMM'den. Depremle ilgili yasalar henüz, ilgili Meclis Komisyonu ve Bakanlar Kurulu'nun gündemine girmedi bile. Bu yasalar TBMM'den geçtiğinde, gerekli önlemleri almak daha önemli bir zorunluluk haline gelecektir.

Bu ayki Copy Break bu yasalarla ilgili. ARDİM, biz reklam yaratıcılarından bu yasaların Meclis'ten bir an önce çıkmasını talep eden bir ilan istiyor. Farz edelim ki 17 Ağustos 2003'te büyük bir deprem, İstanbul'u ve Türkiye'yi yeniden sarsacak! Bu ilan, hem ARDİM'in hem de halkın ağzından olmalı ve TBMM'yi deprem yasaları konusunda acilen ve önemle göreve çağırmalı. Ayrıca ARDİM'in şu anda kullandığı bir amblemi ve logosu yok. ARDİM, sizlerin yarattığı amblem ve logolar arasından beğendiği birini seçerek kullanacaktır.

Ulusal Deprem Konseyi Raporu'na, depremle ilgili tüm görüşlere ve detaylı bilgilere, www.acikradyo.com.tr/ardim, www.altinsatirlar.org ve www.ag-17.org sitelerinden ulaşabilirsiniz.

Şimdiden elinize sağlık, kolay gelsin.

Daha fazla bilgi için: http://www.ryd.org.tr