Malezya uçağı neden kayboldu?

-
Aa
+
a
a
a

23 Mart 2014Milliyet Gazetesi

Malezya Havayolları’na ait Boeing 777 tipi uçak iki hafta önce gizemli bir şekilde kayboldu. Kimine göre teröre kurban gitti, kimine göre ise ani basınç düşüşü veya oksijen kaybı oldu, Çin Denizi’nde Bermuda Şeytan Üçgeni oluştu, uçağı yuttu...Uzmanlığıma uygun bir şekilde ilk aklıma gelen uçağın karşılaştığı hava şartlarını sorgulamak oldu. Fransız Havayolları’nın Rio de Janeiro-Paris arasındaki 447 sefer sayılı uçuşunu gerçekleştiren Airbus 330-200 uçağı, 1 Haziran 2009’da Atlas Okyanusu üzerinde 216 yolcu ve 12 kişilik personeliyle birlikte kaybolmuştu. Bu uçağın teknikbir arıza nedeniyle okyanusa düştüğü açıklandıysa da kuvvetli gök gürültülü fırtına da bu kazaya neden olan önemli faktörler arasındaydı.Bu olayda havanın hiçbir suçu yok

 

Flightradar24 internet sitesine göre, yaklaşık altı saatlik bir uçuştan sonra uçakla en son sabah 09.21’de Malezya ile Vietnam arasında temas kurulabilmiş. 17.00 saatiyle meteoroloji uydusu ve haritalarına göre uçağın rotası üzerinde ne bir bulut ne gök gürültülü bir fırtına ne de herhangi bir türbülans var. Uçağın kaybolmasından bir saat önce alınan Japonya GMS uydusunun kızılötesi bant görüntüsü gökyüzünün açık olduğunu, şiddetli hava şartı adına hiçbir şey olmadığını göstermekte. Kaza bölgesinde rüzgarlar da çok zayıf. Yani bu olayda havanın suçu yok!

 

Bu durumda 14 Ağustos 2005’te Atina’da düşen Helios’a ait Boeing 737-300 tipi yolcu uçağı akla geliyor. Bu kazada 121 kişi oksijen yetersizliğinden ya da donarak can vermişti. Yani Malezya uçağı için ani basınç düşüşü ve oksijen yetersizliği de dikkate alınmalı. Böylece bayılan pilot kokpitteki düğmelerin üzerine düşerek sistemleri kapatmış da olabilir. Fakat bir an için denize düştüğü varsayılan bu uçağa ait tek bir parça bile bulunamadı.

 

Deniz üzerinde kaybolan uçaklar konusunda Bermuda Şeytan Üçgeni meşhur. Burası, Atlantik’te çok sayıda uçak ve geminin kaybolduğu, eskiden manyetik olduğu sanılan fakat günümüzde okyanus akıntılarının etkisiyle oluşan bir doğalgaz kaynağına ev sahipliği yaptığı düşünülen alanın bulunduğu bölgenin adı. II. Dünya Savaşı’nda Amerikan donanmasına ait Florida Avenger tipindeki beş adet bombardıman uçağı, 5 Aralık 1945’te saat 14.00 civarında Florida’daki Fort Lauderdale donanma üssünden ayrıldıktan sonra pilotlar uçuş koşullarının gayet iyi olduğunu bildirmişti. Fakat sonra Bermuda Şeytan Üçgeni’nde birdenbire yok oldular.

 

Şeytan Üçgeni’ndeki en ünlü olay “Flight 19” idi. Flight 19 uçağından son haber alındığında büyük bir deniz uçağı arama çalışmaları için yola çıkmıştı ve beş bombardıman uçağının tahmini yerine varıldığında alınan bir sinyal aniden yok oldu. Aynı gün birkaç saatte altı uçağın kaybolmasından sonra tarihin en büyük arama çalışmaları başladı. Fakat uçaklara ait tek bir parça bulunamadı.Yeni geliştirilen bir teori ne diyor?

 

Şu an en kuvvetli ihtimal olarak ortaya atılan güncel teoriye göre, Bermuda Şeytan Üçgeni bölgesinde suyun tabanındaki hidrat parçacıkları, Gulf Stream adı verilen sıcak su akıntısıyla karşılaştığında eriyip su yüzüne doğru harekete geçer. Su yüzeyinden havaya da dağılan gazlar, atmosferdeki havadan bile daha az yoğunluğa sahiptir ve yoğunluk farkından dolayı uçaklar irtifa kaybeder, doğalgaz moleküllerinin havadaki oksijeni tutmasından dolayı uçağın motorları yanma için gerekli oksijeni alamayıp durur. Böylece hemen irtifa kaybeden ve motorları duran uçaklar, hızla okyanus tabanına doğru inişe geçer...

 

Son olay Atlantik’te değil, Çin Denizi’nde gerçekleşti. Malezya’nın başkenti Kuala Lumpur’daki havalimanında da güvenliğin yüksek olması akla pilotları getiriyor... Yani bu işte şeytan varsa terörde ya da yeni bir “Lost” dizisinde olabilir...