Barış Girişimi'nden 'Eti reklamı'nın kaldırılması için başvuru

Barış Girişimi'nden 'Eti reklamı'nın kaldırılması için başvuru

27 Eylül 2006

26 Eylül 2006Savaş Karşıtları

"yanı başımızda her gün insanların öldüğü, silahların bir an bile susmadığı şiddet dolu bir dünyada, şiddetten arınmış bir dile her zamankinden daha çok ihtiyacımız var. Çocuk ve genç tüketicinin dikkatini şiddet ve savaş çağrıştıran tanımlarla çelmenin doğru olmadığını düşünüyoruz"Barış Girişimi, "Reklam Özdenetim Kurulu"na başvurarak, savaş, şiddet ve silah çağrıştıran "Eti / Wanted" reklamının yayından kaldırılmasını talep etti. Anımsanacağı gibi, Reklam Özdenetim Kurulu, Golf Federasyonu tarafından hazırlanıp TV'lerde yayınlatılmakta olan "Golf Doğasever bir spordur" reklamını da SORGUN PLATFORMU tarafından yapılan başvuru üzerine yayından kaldırtmıştı. Barış Girişimi'nin konuyla ilgili yaptığı başvuruda,“Parça tesirli pirinç patlakları”, “Uzun menzilli karamel”, “Kamufle edici sütlü çikolata” ifadelerinin yer aldığı reklamın yayından ve duvar afişlerinden kaldırılması gerekir" dedi.Anımsanacağı gibi, Reklam Özdenetim Kurulu, Golf Federasyonu tarafından hazırlanıp TV'lerde yayınlatılmakta olan "Golf Doğasever bir spordur" reklamını da SORGUN PLATFORMU tarafından yapılan başvuru üzerine yayından kaldırtmıştı.Barış Girişimi (*)'nin bir OYAK ortaklığı olan Eti firmasının reklamı ile ilgili yaptığı açıklama şöyle: "Uzunca bir süredir şehrimizin sokak ve caddelerinde görülmekte olan bir reklamı, değerli bir misyonu üstlenmiş bulunan kurulunuzun dikkatine sunmak istiyoruz. Söz konusu reklam ETİ grubunun “Wanted” markalı ürününe aittir. Ürünün ambalajındaki ifadeyle, “Sütlü çikolata kaplı, pirinç patlaklı karamel bar” olarak tanımlanmaktadır. Çocuklara ve gençlere yönelik bu ürünün reklamında “Wanted” markalı ürünün ambalajından soyundurulmuş bir fotoğraf da yer almakta ve bu fotoğrafta şu açıklamalar bulunmaktadır.» “Parça tesirli pirinç patlakları”» “Uzun menzilli karamel”» “Kamufle edici sütlü çikolata”Savaş, şiddet, silah çağrıştıran ve militarist bir dile gönderme yapan bu terimler, reklamın yaratıcılarının dikkat çekici bir hoşluk olsun diye kaleme aldığı ifadeler olabilir. Oysa yanı başımızda her gün insanların öldüğü, silahların bir an bile susmadığı şiddet dolu bir dünyada, şiddetten arınmış bir dile her zamankinden daha çok ihtiyacımız var. Çocuk ve genç tüketicinin dikkatini şiddet ve savaş çağrıştıran tanımlarla çelmenin doğru olmadığını düşünüyoruz. Söz konusu reklamın yayından kaldırılması talebimizin hem değerli kurulunuzca, hem ilgili reklam ajansınca, hem de sloganında “Uygarlık” sözcüğüne yer veren ETİ firmasınca paylaşılacağı görüşündeyiz..."Öte yandan, Küresel Barış ve Adalet Koalisyonu sözcüsü, Şenol Karakaş da bir açıklama yaparak; Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK)'nun ortaklığındaki Eti firması savaş terminolojisini ürünlerinde kullanıyor, gözleri "kâr" hısrından başka bir şey görmüyor.." dedi.* * *( * ) Barış Girişimi, 16 Ekim 2001 tarihinde "Yeryüzündeki bütün din, ırk ve uluslardan insanların yaşama hakkının dokunulmazlığına inanarak, 'terörün gücü'ne ve 'gücün terörü'ne güvenenlere teslim olmayı reddediyoruz..." şeklindeki bir bildirge ile, aralarında, Aydın Engin, Oya Baydar, Ufuk Uras, Ali Uçansu, Gençay Gürsoy, Ayşe Berktay, Melek Göregenli, Melek Taylan, Feza Kürkçüoğlu, Gündüz Mutluay, Yalçın Ergündoğan, Vecdi Sayar, Yüksel Selek, Zeynep Tanbay, Zülal Kılıç gibi isimlerin de bulunduğu bir grup aydın tarafından oluşturulmuştu… » * Reklam Özdenetim Kurulu'nun yayından kaldırdığı Golf reklamı üzerine...( 24 Haziran 2006 )

Kategori: