Evrim Altuğ

-
Aa
+
a
a
a
11 Ekim 2020

Latince’deki ‘Imago Mundi’ tabirini, kurduğu aynı adlı vakfa adayan sanat tutkunu ve koleksiyoner Luciano Benetton Evrim Altuğ'un sorularını yanıtlıyor. 

27 Ağustos 2020

Çinli aktivist ve sanatçı Ai Weiwei’nin 20 Ağustos’tan bu yana internet üzerinden izlenip satın alınabilen yeni filmi CoroNation, Çin’in Wuhan kentinde başlayan salgının ilk dört ayını, görülmemiş bir bakış açısı ile dünyaya ihbar ediyor. 

neanderteller
27 Ağustos 2020

Evrim Altuğ Açık Dergi için Caner Kerimoğlu'yla Neandertaller Konuşur Muydu? başlıklı çalışmasını konuşuyor. 

Saira Wasim, Sessiz Talep
19 Ağustos 2020

Minyatür 2.0 sergisi, Pera Müzesi’nde 40’ı aşkın yapıtı 14 uluslararası imza ile buluşturuyor. 17 Ocak’a dek süren sergi, Doğu’nun yüzyılları aşan minyatür üretim anlayışını, 21’nci yüzyıl sanatının ifade özgürlüğü ve yorum çeşitliliği ile yeniden ele alıyor. Sergiyle eş zamanlı olarak Vakıfbank Kültür Yayınları’nca basılan Gözün Menzili kitabı ise, konuya felsefi, sanat tarihsel ve kültürel boyutlarıyla bakış için, bir alternatif niteliğinde  

müzede sahne basın buluşması
08 Ağustos 2020

Sabancı Vakfı desteği ile bu yıl dördüncüsü yapılan ‘Müzede Sahne’ Sabancı Müzesi Gösteri Sanatları Günleri etkinliği, pandemi süreciyle yükselen endişe verici şiddet ve haksızlığı, müze bahçesinde buluşan tiyatrocuların yükselen sesi ile gündeme taşıyor. 5 Ağustos’taki sunumunda çarpıcı mesajların verildiği etkinliğe katılan sanatçılar, katkı ve düşüncelerini, Açık Radyo’yla paylaştı. 

Cengiz Çekil: 21.08.1945-10.11.2015
14 Temmuz 2020

SALT’ın yeni yayını Cengiz Çekil: 21.08.1945-10.11.2015 ve beraberinde basılı ve sanal ortamda sunulan Cengiz Çekil Okulu kitaplarını, emeği geçen isimlerle konuştuk. Yayınlar, 1970’ler sonrası Türkiye’de sanat pratiğini öğrenci, sanatçı ve eğitimci rolleriyle etkileyen Çekil’in hayatı ve çok yönlü çalışmalarına, toplu bir bakış getiriyor  

20 Mayıs 2020

Özgür Taburoğlu, pandemi sonrası üzerine konuşurken, insanlığın unutkanlık, ılımlı otokrasi ve yeryüzü ile dünya arasında yeni bir yaşam alanı kurmak gibi farklı olasılıklar ile baş başa kalabileceğini aktarıyor.

26 Kasım 2019

İsviçreli fotoğrafçı, ressam ve enstalasyon sanatçısı Michel Comte ile Dirimart'ta yer alan Işık IV sergisi vesilesiyle bir araya geldik.

27 Ağustos 2019

Heybeliada tarihi Ruhban Okulu'nda açılan 'Derin Akıntı' sergisi 22 Eylül'e dek Alper Aydın, Sibel Horada ve Hera Büyüktaşçıyan'ın yapıtlarını buluşturuyor. Açılışına AB Büyükelçisi Christian Berger'in de katıldığı sergi vesilesiyle, Adalar Denizle Yaşam ve Spor Kulübü'nün WWF ödülü'ne değer görülen, Türkiye'nin ilk mercan nakliyesi ve ekim projesi 'ADAMER' de, video ve fotoğraflar eşliğinde, kamuoyu ile paylaşılıyor. Evrim Altuğ'un kaleminden, Açık Dergi'de ve burada sizlerle paylaşıyoruz.

12 Temmuz 2019

Açık Radyo'da Rahmi Öğdül ve Evrim Altuğ Yolgeçen programında, Fransız filozof ve müzikolog Peter Szendy'nin Tür

04 Temmuz 2019

'Komplo Teorileri' kitabıyla gündemde olan akademisyen Kerem Karaosmanoğlu, Açık Radyo 94.9 Yolgeçen programının konuğu oldu. 

10 Haziran 2019

Yolgeçen programında bu hafta Salt Beyoğlu'nda gösterilen 'Aslına Sadık Kalınmıştır' sergisinin iki "aktris"i; küratör Amira Akbıyıkoğlu ve çağdaş sanatın önemli isimlerinden Handan Börüteçene konuğumuzdu.

07 Haziran 2019

Yolgeçen'in bu haftaki konukları, 'Mavi Güneş 69' projesiyle 45’liklerini yayımlayan Esma ve Murat Ertel’di.

24 Nisan 2019

19 Ocak 2007’de Hrant Dink’in öldürülmesiyle toplumsal hafızada özel bir yer edinen İstanbul Şişli’deki Sebat Apartmanı’ndaki Agos gazetesinin eski çalışma ofisi bir hafıza mekânına dönüştürülüyor.  23,5 Hrant Dink Hafıza Mekânı ismini Hrant Dink’in 23 Nisan 1996’da Agos’ta yayımlanan 23,5 Nisan başlıklı köşe yazısından alıyor.

08 Ocak 2019

İlhan Berk’in 100. doğum yıldönümü için hazırlanan, “Şiir Her Yerdedir - İlhan Berk 100 Yaşında” sergisi, son iki haftasında. Açık Dergi’de hem bunu hatırlatmak hem de Türkçe şiirin uçbeyinin doğumunun 100. yılını kutsamak için daha önce hiç yayınlanmamış bir İlhan Berk kaydı sunuyoruz size.

16 Aralık 2004
Evrim Altuğ, 16 Eylül – 30 Ekim tarihleri arasında yapılacak olan 9. İstanbul Bienal'inin küratörleri, Charles Esche ve Vasıf Kortun ile söyleşti.
14 Aralık 2004
İstanbul Modern Sanat Müzesi, İstanbul Modern 11 Aralık'ta Antrepo Binası'nda açıldı. Evrim Altuğ, Müze'nin Yönetim Kurulu Başkanı Oya Eczacıbaşı ile, Müze'nin bir fikir olarak ortaya çıkışından bu güne dek nasıl gelindiğini ve geleceğe dönük planlarını konuştu.
20 Kasım 2004
Richard Falk, eski adıyla Büyük Orta Doğu Projesi, yeni adıyla Genişletilmiş Ortadoğu ve Kuzey Afrika Projesi'ni tartışmak amacıyla düzenlenen sempozyuma katılmak üzere İstanbul'daydı: "Bence BOP kabul edilemez bir politik pencereye kabul edilebilir bir perde dikmekten ibarettir."
18 Kasım 2004
Evrim Altuğ, The Mingus Big Band'in sanat yönetmeni ve Charles Mingus'un eşi Sue Mingus'la bir söyleşi yaptı: "Niyetimiz, Charles Mingus'un akustik mirasını olabildiği kadar çok insanla paylaşabilmek. Çünkü onun, 20.
15 Kasım 2004
McCoy Tyner, geçtiğimiz ay İstanbul'da, Cemal Reşit Rey sahnesindeydi. 14. Uluslararası Akbank Caz Festivali kapsamındaki konserinde 76 yaşında olduğunu unutturan performansıyla ayakta alkışlandı. Konser öncesinde düzenlenen söyleşiye Açık Radyo'dan Evrim Altuğ da katıldı.
15 Ağustos 2002
İlhan Mimaroğlu, Yapı Kredi'den yayımlanan "New York Kapı Dışı Sanatı"nda kentin uğrak sokaklarındaki "görmeden bakılan" eserleri fotoğraflarıyla belgelemenin yanı sıra, bakışıyla bir bakıma yeniden yorumluyor.
02 Ağustos 2002
"Eski Dünyaya Yeni Bir Bakış"ın yazarı Oğuz Adanır, Türkiye'ye özgü kapitalizm sürecini, uydurma bir kavram olan postmodernizmin tezahürünü, düşünce adamının "bilimsel aşireti"ni, geleneksel toplumun sakıncalarını ve AB sürecinde "Ulusal Burjuvazi" eksikliğimizi değerlendiriyor.
14 Mart 2002
Kutluğ Ataman'ın "Peruk Takan Kadınlar" konulu video enstalasyonunu 28 Mart'a kadar görmek ve işitmek mümkün. Ataman söyleşisinde, projenin gelişimi, toplumdaki kaotik kakafoni, yaptıklarının politik yönü, hoşgörünün tanımı gibi birçok konuya değiniyor.
08 Mart 2002
"İşçi hayatı boyunca, bir makine aksamının çarkına dönüşür." Yüksel Arslan'ın Marx'ın Kapital'ini yorumladığı ve emek sermaye üretim ilişkilerini incelediği 'Arture'leri 5 Mart'a dek Dirimart'ta sergileniyor. Kapital için "Çok şiirsel bir dili var" diyor Arslan söyleşisinde.