Medya Konuşmaları: Medya Güven Araştırması

Medya Konuşmaları: Medya Güven Araştırması

12 Eylül 2006

AC Nielsen tarafından Açık Radyo için yapılan Medya Güven Araştırması’nda medya en az güvenilen kurum olarak son sırada yer alıyor. Yüz yüze görüşme yöntemiyle yapılan ve 1211 kişinin katıldığı araştırmanın amacı, kamuoyu nezdinde medyaya ilişkin yaklaşımın ve medyaya duyulan güvenin belirlenmesi idi.  Araştırmanın sonuçlarına göre, kamuoyu nezdinde ordu %40 ile en fazla güven duyulan kurum olarak en üst sırada yer alırken, medya ve siyasi partiler sıralamada son iki sırada yer alıyor.

 

Araştırmanın sonucunda, katılımcıların büyük çoğunluğunun, medyaya sansür uygulandığını, gazete sahiplerinin medyanın haber ve yorum içeriğine müdahale ettiğini, medyanın bazı haberleri çarpıtarak işine geldiği biçimde yayınladığını, medyanın bazı haberleri yansıtmayarak kamuoyundan gizlediğini düşündüğü ve medyada yer alan haberlere inanmadığı ortaya çıkmıştır.

 

Katılımcıların büyük bir bölümü, medyada tekelleşme olduğunu ve medya patronlarının sahip oldukları medya organlarını kendi çıkarlarını ilerletmek amacıyla kullandığını düşündüğünü ve bu durumu sakıncalı bulduğunu belirtmiştir.

 

Araştırmaya katılanlardan, ideal bir medya organının yayın politikasına yön vermesi gereken unsurların sıralanması istendiğinde ise, “bağımsız, dürüst ve tarafsız yayıncılık” %32 ile ilk sırada yer alıyor.