Türkiye’de müzik sektörü ve açmazları

Açık Dergi
-
Aa
+
a
a
a

Geçtiğimiz günlerde ilk bölümü yayınlanan "Türkiye'de Müzisyen Olmak" mini belgeselini yapımcı ve yönetmen Gizem Ertürk'le Açık Dergi'de konuştuk.

Türkiye'de Müzisyen Olmak
 

Türkiye'de Müzisyen Olmak

podcast servisi: iTunes / RSS

Türkiye'de müzisyenlerin yaşadığı sıkıntılara odaklanan "Türkiye’de Müzisyen Olmak" adlı mini belgesel serisinin ilk bölümü olan "Ben İnsan Değil Miyim?" geçtiğimiz günlerde yayınlandı. 

Pandeminin hayatlarımıza girmesiyle birlikte müzik sektöründe yıllardır çözülemeyen sorunlar tam anlamıyla bir krize dönüştü. Sanatsal ve dolayısıyla toplumsal bir ifade olanı olarak görülmekten ziyade eğlence ve hizmet sektörünün bir parçası olarak muamele gören müzik dünyası ve emekçileri pandemiyle birlikte tam bir çıkmaza girdi denilebilir. Geçtiğimiz son 9 ay içinde, müzisyenlerin önce sosyal medya araçlarıyla faaliyetlerini sürdürme gayreti, yaz aylarında ortaya çıkan ve hemen resmi yasaklarla akamete uğrayan açık hava konserleri, sokağa çıkma ve sosyal mesafe kısıtlamaları doğrultusunda müziğin ve müzisyenlerin kamusal alanda neredeyse silinmesinin ardından kış aylarına ve pandeminin oldukça ürkütücü bir safhasına girdiğimiz bugünlerde müzik sektörü emekçileri hayatlarını idame ettirmekte iyiden iyiye zorlanmakta. 

Sorunun teşhisi, hiç şüphesiz geçmişe yönelik bir muhasebeyi de zorunlu kılıyor. Bugün yaşanan sorunların pek çoğunun kökeni pandemi öncesine dayanıyor: müzisyenliğin hukuki statüsünün olmayışı, eğlence odaklı kültür-sanat faaliyetleri ve tabi ki sektör içindeki örgütsüzlük. "Türkiye'de Müzisyen Olmak" belgeseli işte bu sorunların teşkil ettiği çok büyük bir tartışmaya müzik sektörü emekçilerinin gözünden bakmayı deniyor. 

Sonki3dört adlı YouTube kanalında yayınlanan; Alper Erdinç, Mert Gider ve Gizem Ertürk tarafından hazırlanan 6 bölümlük mini belgesel serisini Açık Dergi'de kendisi de uzun zamandır sektörün farklı kollarında bulunmuş Ertürk'le konuştuk.