Kirkor Sahakoğlu'ndan "Zamansız"

Açık Dergi
-
Aa
+
a
a
a

Açık Dergi'de ressam Kirkor Sahakoğlu konuğumuz. Karaköy'de izleyicisiyle buluşan "Zamansız" sergisini konuşuyoruz.

Açık Dergi'de ressam Kirkor Sahakoğlu konuğumuz. Karaköy'de izleyicisiyle buluşan "Zamansız" sergisini konuşuyoruz.
"Zamansız" sergisi
 

"Zamansız" sergisi

podcast servisi: iTunes / RSS

Eğitimci ve ressam Kirkor Sahakoğlu, zamanla mekanın birbirine bağlanırken düğümlendiği, tarihle dolu bir mekanda yaklaşık bir ay boyunca açık kalan "Zamansız" başlıklı işini Açık Dergi'ye anlattı.

250 yıllık bir binada, 35 resmin bir araya geldiği Zamansız bellek ve zihin arasındaki kritik eşikte konumlanan bir "yerleştirme"; bilindik sergileme üsluplarına içine alarak aşan bir tür öneri ve işaret fişeği işlevini üstleniyor. Bununla birlikte, Zamansız sergisini bize, yani topluma anlattıkları da bir o kadar kritik önemde. “Kuşaklar boyunca bildiğimiz tek doğru, gördüğümüz tüm yüzeyler içinde en az tanıdığımız kendi yüzümüzdür”. Böyle söylüyor Sahakoğlu. 

Bültenden alıntılarsak Zamansız "mekânın insanın aidiyet kavramını pekiştiren temel bir olgu olup olmadığını sorgularken, serginin mekânı da bu tartışmaya katılıyor". Karaköy’de, çok yakında restorasyon çalışmalarına başlanacak olan bu metruk mekan, önceleri şarap ve ouzo deposu, ardından mübadiller için bir mesken olmuş. Son yıllarda ise bakımsızlığa terkedilmiş. Ne mutlu ki burası şimdi serginin ardından kapsamlı bir restorasyonla yenilenecek ve çalışma tamamlandıktan sonra GALERİ 77’nin yeni sergi mekânı olarak kapılarını sanatseverlere açacak.

Açık Dergi'de Sahakoğlu mekanla karşılaşmasına ve Zamansız'ın ortaya çıkışına yanı sıra "mekanın" bize tuttuğu aynaya ilişkin sorularımız yanıtladı.