Sanat Üretiminin Sürgün Hali: Şam'da Kayısı

Açık Dergi
-
Aa
+
a
a
a

Dilek Winchester ve Atıf Akın'ın kurguladığı ve Apexart-Salt işbirliğiyle Aralık - Şubat ayları arasında İstanbul'da izlenen "Şam'da Kayısı" başlıklı sergi üzerine, 6 Ocak 2016 tarihindeki sergiye ek olarak düzenlenen konferanstan ses kayıtları eşliğinde, bir değerlendirme.

http://apexart.org
Açık Dergi
 

Açık Dergi

podcast servisi: iTunes / RSS

Dilek Winchester ve Atıf Akın'ın kurguladığı "Şam'da Kayısı" sergisi, temelini bir yayıncılık faaliyetinden; hatta André Breton'dan alıyor: "Kişi yoldaş bulmak için yayın yapar."

Winchester ve Akın'ın "Şam'da Kayısı" adı altında PVC'cilerde fanzin çoğlatmaya başladığı 2010 yılından bugüne üç farklı dilde (İngilizce, Türkçe, Arapça) fanzinler basıp dağıtulmış. 

Sanat üretiminin ve üreticisinin, hareketlilikle, göçerlikle ilişkisini sorunsallaştıran "Şam'da Kayısı", Suriye Savaşı'yla eşzamanlı olarak, yani 2011 yılından itibaren farklı bir ivme kazanmış. Dil meselesi üzerinden farklılıklar ve müşterekler üzerine bir sorgulama olarak görülebilecek "Şam'da Kayısı", şimdi merkezine ister istemez sürgünü ve göçü almış gibi gözükmekte. Hatta, Apexart ekibinin Salt'taki sergilemenin en başından beri söylediklerine bakılacak olunursa, temel kaygı İstanbul'a göçmüş Suriye'li sanat üreticileriyle temas kurmak. 

Bir "süreç işi" olarak okumaya çalıştığımız "Şam'da Kayısı"yı Açık Dergi'de takip etmeye devam edeceğiz...