Kaybolan Belleğimiz ve "Kaygı"

Sinefil
-
Aa
+
a
a
a

Bu hafta Sinefil'de konuğumuz, bu hafta vizyonda olan "Kaygı"nın yönetmeni Ceylan Özgün Özçelik'ti. Sohbetimizde kaygılarımızdan bellek kayıplarımıza, alternatif gerçeklerden medyanın mevcut haline kadar pek çok konuya değindik. Dünya prömiyerini Berlin Film Festivali'nde yaptıktan sonra Amerika'da South by Southwest Festivali'nde Gamechanger Ödülü'nü alan "Kaygı"yı yönetmeninden dinledik.

Sinefil: 12 Mayıs 2017
 

Sinefil: 12 Mayıs 2017

podcast servisi: iTunes / RSS

http://kaygifilm.com/

Ceylan Özgün Özçelik Kaygı'nın çıkış noktasına dair şunları söylüyor: 

Yirmi yıldır düzenli gittiğim İstiklal Caddesi’ne birkaç yıl önce “büyük” bir alışveriş merkezi yapıldı. Önünden geçerken korkunç gerçekle yüzleştim bir gün: Orada daha önce ne olduğunu hatırlamıyordum. Sayısız arkadaşıma sordum: İstiklal’de alışveriş merkezinin olduğu yerde daha önce ne vardı? Hiçbiri tam olarak hatırlayamıyordu. Hatırlamıyoruz. Peki, unutmanın sınırı ne? Katliamları unutabilir miyiz? 


Toplumsal bellek ve etki alanları temeline oturan psikolojik gerilim KAYGI, haber kanalında kurgucu olan bir kadının kabusuyla ilerliyor. Hasret, gerçekle sanrının paslaştığı tekinsiz bir ülkede yaşıyor. Geçmişini hafızasında arıyor.