Dünya Satranç Şampiyonu Nasıl Bir Bilgisayar Olabilir?

19 Eylül 2017
AFP/GETTY Images / Stan Honda

Açık Bilinç’te bu hafta geçen hafta başladığımız Yapay Zekâ serisine devam ederek, şu soruyu ele aldık:  Bir bilgisayar programı nasıl olur da dünyanın en büyük satranç ustasını yenebilir?  

19 Eylül 2017 tarihinde Açık Radyo'da yayınlanmıştır.
Açık Bilinç podcast servisi: iTunes / RSS

Geçen hafta,"geleceğin bestecileri insanlar değil de Yapay Zekâ sistemleri mi olacak?" sorusuyla serimize başlamıştık.

Bu hafta konumuz, Yapay Zekâ araştırmalarında başından beri önemli bir yeri olan satranç (ve dama ve GO) oynayan bilgisayar sistemleri. Yapay Zekâ araştırmaları tarihinde satrancın yeri, genetik biyolojide meyve sineklerinin yeri kadar merkezi ve önemli.

Daha önceki bir programda da, Yapay Zeka tarihinde ilk satranç şampiyonu "Mekanik Türk"ün tuhaf hikâyesinden söz etmiştik.

Gerçek anlamda dijital bilgisayarları programlayarak bir Yapay Zekâ satranç oyuncusu yaratma düşüncesiniyse, 1950lerde Alan Turing'de görüyoruz.

Bu haftaki programda, Yapay Zekâ literatüründe sıkça rastlanılan "Olamaz Argümanları” çesitlemelerini, satranç programlarındaki ilerlemeyi inceleyerek değerlendirdik.