'Gelecek için Gülümse': Genç iklim aktivisti Atlas'ın Lozan'daki zirveden izlenimleri

Açık Gazete
Aa
a

Türkiye'deki iklim aktivistleri Selin Gören ve Atlas Sarrafoğlu, iklim krizine çözüm arayışı için Lozan'daki 'Smile for Future' (Gelecek için Gülümse) zirvesinde. Atlas, zirveden izlenimlerini anlattı.

Fotoğraf: Twitter/Atlas Sarrafoğlu

bianet'ten Pınar Tarcan'ın haberi

İsviçre'nin Lozan kentindeki 'Fridays For Future' hareketi için 'SmileForFuture' hareketi için, 37'den fazla ülkeden 400'ün üzerinde grevcinin katılımıyla başladı.

İklim grevlerinin öncüsü Greta Thunberg'in katıldığı toplantıya Türkiye'deki iklim grevcileri Atlas Sarrafoğlu ile Selin Gören ve 'Parents for Future' adına Nil Sarrafoğlu katıldı.

Atlas ve Selin Lozan'a trenle gitti

İklim grevcileri Atlas Sarrafoğlu ve Selin Gören, Cenevre'ye kadar uçak, Cenevre'den Lozan'a kadar trenle yolculuk yaptı.

Atlas Sarrafoğlu bunun sebebini şöyle açıkladı: "Yaklaşık altı saat sürdü, Lozan'a gelmek. Uçağa hiç binmek istemedik ancak yol altı yedi gün sürecekti ve geç kalacaktık. Çünkü uçaklar bir otomobilin bir yıllık kullandığı yakıtı ortalama bir uçuşta kullanıyor."

'Yemek kuyruğunda iklim şarkıları söylüyoruz'

Atlas, oradaki ortamı ise şöyle anlatıyor: "Gayet güzel bir atmosfer var, ayrıca benim buranın en sevdiğim tarafı farklı ülkelerden farklı kültürlerden insanlarla birbirimize bilgi vermek. Ve tabii en eğlenceli ve en mutlu olduğumuz anlar Selin ile birlikte yemek bekleme sıraları."

'Taleplerimizi tahta üzerinde tartışıyoruz'

Fotoğraf: Twitter

Atlas, oradaki programlarının çoğunda karşılıklı fikir alışverişi yapıp, iklim krizi konusunda farkındalık yaratmak için nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini tartıştıklarını söylüyor: "Şimdi şöyle, bazı kişiler daha önceden bazı yazılar yazmış taleplerle ilgili. Bu talepleri tahtaya yazıp üzerine neler eklenmeli ya da neler çıkarılmalı tartışıyoruz. Eklemek istediğimiz notları post-it'lerle tahtaya yapıştırıyoruz."

'Greta'yı gördüm, o da herkes gibi'

Atlas, iklim için okul grevlerinin öncüsü olan İsveçli aktivist Greta Thunberg'i (ki hayranlığını biliyoruz) görüp görmediğini sorduğumuzda ise şöyle yanıt veriyor: "Greta'yı tabii ki gördüm, Greta da aslında basın toplantısında çok fazla bir şey söylemedi, konuşma yapmadı o da bizim gibi katılımcı olduğu için, sıradan bir katılımcı gibi davranmaya çalışıyor, bir lidermiş gibi görünmek istemiyor."

'Türkiye adına burada olmak çok güzel'

"Burada Türkiye'yi temsil etmek çok güzel, bizim için büyük bir gurur. İklim grevlerine başladığımdan bu zamana benim için çok şey değişti hayatımda. Kendimle gurur duyuyorum. 20 Eylül'de yapacağımız okul grevine daha büyük bir katılım olacağını düşünüyoruz."

Zirve notları

Bu ilk büyük Fridays For Future'ın Lozan'daki toplantısının katılımcıları, dünyanın dört bir yanından bir araya gelen gençler küresel hareketin geleceğini yansıtmayı hedefliyor.

BM İklim Zirvesi sırasında gelecek olan Eylül ayında yapılacak olan "Gelecek ve İklim Haftası" bağlamında, her yaştan milyonlarca iklim tutkununun dünya çapında barışçıl ayaklanmasının eşgüdümü de gündeme gelecek.

Bilim insanları ve uzmanları atölye tartışmalarında bu genç Avrupalıları destekleyecekler. Hareket, temel bir siyasi yönelim ve küresel iklim adaletine yönelik toplumsal bir dönüşüm çağrısında bulunuyor.

İklim krizi ışığında keskinleşmiş bir ekolojik ve sosyal bilinç talep ediyorlar ve somut eylem çağrısında bulunuyorlar.